Sonček sije, ptički pojejo, rožice cvetijo, otroci se pridno učijo, odrasli vedno bolj veselo preizkušamo recepte in znova čistimo okna bolj za zabavo kot iz potrebe-nova normalnost. Ste se je že navadili? Ali pa je bolj tako: vsi imamo vsega in vsakogar »poln kufer«, vrstijo se izbruhi, kričanje in prepiri, trmarjenje in treskanje vrat, mi smo nepotrpežljivi, izmučeni, otroci zdolgočaseni in sitni?

Kako si lahko pomagamo? Za starše- odmik, premor in prevzem novih orodij starševskih veščin. Saj veste, če imate le kladivo, se vsakega problema lotite kot da je žebelj.

Naučite se umetnosti nadzorovane, omejene izbire. Zakaj je pomembno otroku dati moč izbire?

Izbiranje omogoči otroku udeležbo v procesu odločanja.

Ta omogoča dogovarjanje in zmanjša vedenjske težave.

PRIMERI IZBIR:

  • Boš TO ali ONO?
  • KAKO boš NAREDIL?
  • KOLIKO boš?
  • KDO TI BO POMAGAL?
  • KAKŠNO BARVO?
  • Boš naredil TAKOJ ali PO treh počepih?

 

CILJ je ponuditi omejeno izbiro možnosti, s katerimi se kot starš strinjaš in ki izpolnjujejo tvojo zahtevo.

Ponujanje izbire izključi pogajanja in borbo za premoč.

IZOGIBAJ SE PASTEM:

  • možnosti, ki ni na razpolago, ker ni uresničljiva ter
  • praznim grožnjam (npr. “Ne bo počitnic”)

 

NAPIŠIMO si nekaj primerov, jih dajmo na vidno mesto in začnimo:

  • Želiš obuti čevlje ali škornje danes?
  • Bi šel do avta hitro ali počasi?
  • Boš za desert 2 ali 3 piškote?
  • Naj ti prebere knjigo ati ali mami?
  • Bi danes oblekel rdečo ali modro majico?

Seveda ne bo vselej uspešno. Morda bo, predvsem na začetku, privedlo še do hujših izbruhov.

Takrat uporabimo nekaj nasvetov za zmanjševanje napetosti.

Npr.

Odgovori na otrokove zahteve, kadar te ne ogrožajo zdravja njega in drugih, brez prepovedi :

  • JA, ko boš končal….seveda lahko narediš…, kar želiš.
  • NAJPREJ narediš TO, POTEM …..

Prepoved NE! Ni stvar dogovorov in pogajanj, zato jo uporabimo premišljeno in uveljavimo brez popuščanja.

Ko napetost popusti in otrok spet prevzame nadzor nad svojim vedenjem, je priložnost za učenje osnovnih veščin o odnosih.
Ostanite s svojim otrokom povezani.

 

Viri:

Behavioral Interventions And Solutions (2019). Prevzeto s https://biasbehavioral.com/
JUUL, Jesper (2011). To sem jaz! Kdo si pa ti? Radovljica: Didakta.
Združenje psihiatrov pri zdravniški zbornici (2018). Osnove deeskalacijskih tehnik. Priročnik za učenje in trening.
(Skupno 107 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost